Dag 2

2 mei 2016 - Baden, Zwitserland

Vandaag was mijn eerste dag op school. Het was vroeg vanmorgen want ze beginnen hier om 8 uur. Sommige dagen zelfs al om 7:15! Ik werd heel vrolijk omtvangen in de school door de Engels lerares. Vandaag heb ik alleen hockeytaining gegeven aan de 1ste 2de 3de 4de en 6de klas. Om 12:00 haalde Fernando mij op, en hebben we thuis geluncht. Na de lunch zijn Sonja en ik door het bos naar de stad Baden gelopen. Ze liet me veel zien en proeven. Er is hier lokaal een man die had bedacht om jam tussen twee droge biscuitjes te doen en er een gezichtje op te teken. Sonja vertelde dat hij hiermee 4 ferrari's en een gigantisch huis heeft verdiend! Misschien toch ook maar koekjes gaan bakken... Toen we terug waren was Luiz (de jongste zoon ) ook weer thuis. Hij wilde mij de watertoren bovenop de berg laten zien want van daar heb je een prachtig uitzicht over de regio. We moesten haasten om optijd terug te zijn voor de sporttraining om half 7. Ik mocht hiermee meedoen en daar hebben we veel gelachen.

1. Guus:
    Hey Yves!
    Goed om te horen dat je goed ontvangen bent in Baden. Het is voor jou natuurlijk geen straf om hockeytraining te geven. Veel succes komende weken. Geniet ervan!
  2. Claudy dujardin:
    3 mei 2016
    Fijn dat je ons regelmatig eens laat weten hoe je het maakt in Zwitserland.Voor ons, "oude mensen", is het geruststellend. Leuk te lezen dat je zo vriendelijk (en nog meer) door de familie opgevangen zijt geweest en dat ze, ieder op hun manier,jou de omgeving laten ontdekken . Ik zou zeggen je hoort bij die familie. In zo'n ideale situatie gaan de dagen voorbij vliegen en je zult het niet merken. Wat jouw opdracht betreft, ben ik zeker dat je het heel goed doet en dat de "leerlingen" het aangenaam en leerrijk vinden. Succes verder en veel plezier.
    Opa Dudu
  3. Bram:
    Hey Yves,
    Zo te horen heb je het daar heel fijn en zijn het lieve mensen.
    Wij hadden vandaag sportdag, we hebben gezwommen, gedanst, zelfverdediging en ook nog geklommen op een klimmmuur.
    Hopelijk is het lesgeven ook heel leuk.
    Groetjes van de vijf uit wezemaal
  4. Robbbe:
    4 mei 2016
    Hey Yves,
    fijn dat we je avonturen kunnen volgen.
    Gaat alles goed met jou? Kunnen de kindjes goed hockeyen?
    Veel groetjes en geniet er van.
    Robbe
  5. Robbbe:
    4 mei 2016
    Hey Yves
    fijn dat we je reis verhalen en avonturen kunnen volgen.
    Is alles goed met jou? Kunnen de kindjes goed hockeyen???
    Veel groetjes en geniet er van.
    Robbe